حالا چطور یک وبینار برگزار کنیم؟
ساختار یک وبینار
اغلب وبینارها زمانی بین نیمساعت تا ۴ ساعت دارند. ابتدا باید یک موضوع مشخص برای وبینار خود پیدا کنید. این موضوع باید مورد علاقه مخاطبانتان باشد، لذا بهتر است که نگاهی به پرسشهای رایج مشتریان و دنبال کنندگان کنونی خود داشته باشید و ببینید که چه موضوعات و مسائلی بیشتر مطرح شدهاند. اگر به دنبال استفاده از وبینار در راستای بازاریابی و فروش هستید موضوع آن باید با کسبوکار شما مرتبط باشد. پس از تعیین موضوع، باید رئوس مطالب آن را مشخص کنید و سپس با استفاده از برنامههایی مثل پاورپوینت، یک مجموعه اسلاید برای آن بسازید. دقت کنید که برای تبلیغ وبینار نیز باید یک برنامه بازاریابی داشته باشید. به عنوان نمونه در این راستا میتوانید از ایمیل، شبکههای اجتماعی، وبسایتتان و تبلیغات پولی استفاده کنید. پس از پرداختن به این جزئیات میتوانید به سراغ مسائل فنی بروید.
پلت ملزومات فنی وبینار
یکی از اولین اقدامات فنی، انتخاب پلتفرم یا یک سرویس دهنده برای وبینار است. خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد و گزینههای متنوعی (از رایگان گرفته تا پلتفرمهایی با هزینههای بسیار بالا) در دسترس قرار دارد. تقریباً تمامی پلتفرمهای پولی، امکانات تعاملی مانند گفتگوی زنده، نظرسنجی و امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش و وبکم را در اختیار میزبان قرار میدهند. به علاوه، این امکان را نیز به شما میدهند تا وبینار را ضبط کنید و برای آن برنامه بازپخش تعیین کنید. قیمت هر سرویس عمدتاً بر اساس تعداد شرکت کنندگان در وبینار تعیین میشود. دوربین ، میکروفن ، ارتباط اینترنتی پرسرعت جزء امکانات بعدی است که شما می بایستی آنها را فراهم نمایید .
حال باید بگوییم مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما با داشتن تالار های مجهز به تمامی امکانات فوق می تواند محلی برای اجرای سمینارهای شما بصورت آنلاین باشد .