نشست تجارت خارجی با حضور مدیران و صاحبان بنگاه های اقتصادی روز سه شنبه ۲۳ مهر در مرکز همایشهای صدا وسیما برگزار شد.
این نشست با هدف معرفی مزیت های تجارت خارجی در رشد اقتصادی شرکتهای ایرانی ، برندینگ، بازاریابی و فروش ،صادرات و افزایش درآمد و جذب سرمایه برگزار شده است
همچنین پنل تخصصی با موضوعات آشنایی با فرصت های اقتصادی در تجارت خارجی ، نقش تجارت خارجی در افزایش درآمد و کاهش هزینه شرکت های ایرانی، میزان تاثیرگذاری تجارت خارجی در رشد و توسعه شرکت های کوچک و محلی، آشنایی با نحوه ورود به بازارهای هدف با کمترین میزان ریسک ها،بررسی چگونگی ایجاد زمینه های سرمایه گذاری و ورود سرمایه به شرکت های ایرانی، چگونگی ایجاد یک برند و معرفی آن در خارج از ایران آشنایی با بازاریابی صادراتی و ایجاد درآمدهای ارزی، نحوه توسعه بنگاه های تجاری و افزایش توانمندی آنها به منظور صادرات کالا و خدمات، میزان تاثیر و اهمیت تجارت خارجی بر ارش آفرینی و رشد سازمانی، فراگیری مهارت های تجارت خارجی و ورود به اقتصاد جهانی، راه های ورود خدمات محصولات ایرانی به زنجیره تامین در دهکده جهانی و بررسی اهمیت موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران در منطقه به جهت صادرات و جذب سرمایه گذاری در این مراسم برپا شد .